"Det var en annan division"

Idag är en dålig dag. Men jag tror att det är mitt eget fel!

alex o patteJag grillade med Patrik, hans föräldrar, Karin x 2 och Alex i Triangeln. Hans föräldrar, Ann och Per, bjöd på mat och vin. Riktigt trevligt var det. God mat och underbart sällskap. Fick iväg ett sms till CJ. Han jobbade, men "skulle mycket hellre druckit vin med mig".

Jag kunde inte sova när jag kom hem vid 01:35 så jag bytte till långa jeans och cyklade ner till tulpanfestivalen i stadsparken och satt där. Sög lite på syrenerna och bara drog in de underbara dofterna. Lyssnade på The Killers och njöt av morgonen som höll på att gry. Ringde och väckte Christofer, frågade om han ville ta en promenad. Jag stängde av musiken och lyssnade på fåglarna. Gick en promenix med Christofer sen gick vi hem till honom, drack te och käkade ostknäckisar. Vid 04:30 lämnade jag honom och såg hur solen steg upp bakom centralstationen. Satte på mig solisarna och gick ner. Gick en riktigt lång promenix och när klocka närmade sig 05:07 drog jag mig hemmåt. 05:18 somnade jag i min säng, men svårt var det!!!!

Hur kan jag vara fruktansvärt ledsen idag, när gårkvällen/natten var så bra? Jag saknar morfar så jag vet inte var jag ska ta vägen. En sommar utan honom är som en sommar utan havet och stranden, som en sommar utan vännerna, som en sommar utan sol och värme eller som ett äktenskap utan kärlek. Outhärdligt! Han var mitt allt och tanken på att jag ALDRIG mer kommer se honom dödar mig innifrån. Min morfar, MIN morfar är död och det finns inget i hela världen jag kan göra åt det, INGET.
Nu ska jag sätta in linserna, på med solisarna och promenera ner till kyrkan och sitta där!


"Vi står tysta framför skälet, där sommaren tar slut
Som tonårsbarn på hemväg efter gårdagens debut
Nu skulle inget bli som förr, vi var i en annan division
Vi kunde höra höstens mörka vatten brusa under bron"
- Lars Winnerbäck med Elegi




/Katarina, orden tar ibland slut....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo de skulle ja kunna göra :)

2007-05-28 @ 11:15:50
URL: http://vofflan.blogg.se
Postat av: Christofer

Säg, ser du denna smala väg
så överväxt av törnesnår?
det är rättfärdighetens väg,
om också få den vägen går.
Och ser du denna breda väg
i vida liljeängars land?
Det är den onda viljans väg
som kallas himlens väg ibland.
Och ser du där en en fager stig
som ringlar kring en ormbunkshäll?
Det är den väg till älvors land
som du och jag skall gå i kväll.
/JRR Tolkien
Tack för morgon promenixen!

2007-05-28 @ 16:29:28
Postat av: carro

ja verkligen, supetrevliga!:)

2007-05-28 @ 18:10:15
URL: http://lovelyc.blogg.se
Postat av: Louise

Du känner inte mig,men kom in på din blogg genom en annan. Jag känner verkligen med dig,förlorade min älskade mormor i jan. detta året. det värsta jag någonsin varit med. det totalt krossade mitt hjärta. så jag lider verkligen med dig och hoppas att du mår bättre snart. och kan,så som jag,finna tröst i att han fortf. finns hos dig. / Louise

2007-05-29 @ 13:08:12

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0