Den sköna sommaren

Det dofta kall sommarnatt ute. Luften är helt underbart frisk! Det har regnat här halva dagen idag och nu börjar himlen klarna upp samtidigt som den svartna och går mot natt. Den friska luften påminner mig om alla somrar.

jag i b?Som liten ägnade jag flera månader på Gotland. Morfar och jag var radar paret och denna sommaren utan honom känns jobbig. I stortsett alla somrar har jag spenderat MINST en vecka i Frankrike. Eftersom jag är sommarbarn har jag firat många födelsedagar där. Speciellt många i Lyon. Jag har ett minne när vi var nere hela familjen och jag fick rosor som mamma hade förvarat i hotellbadkaret och Lejon kungen bokmärken av min syster som nu ligger i någon av mina lådor hemma i Skåne. Annars har vi spenderat dagar i underbara Cannes och små byar på landsbygden där allt är lugnt och tyst.

Skan?rs strandnMen en TYPISK sommar för mig är ändå Skåne, Skanör och Falsterbo. Under min första uppväxt bodde jag i Malmö men vi hade badhytt i Skanör och åkte ner varje vacker sommardag för att bada. Efter åtta år tröttnade mamma och pappa på bilköerna ner till Näset och vi flyttade till vårt drömhus 5 minuter från stranden. Sen bodde jag där 10 år. Hörde havet skvalpa, skumma och cyklade till Falsterbostranden där kompisarna låg och pressade. För mer lugn drog vi oss ner till Skanörs strand. Nu har jag flyttat därifrån och varje sekund kvar här i Uppsala gör mig galen av längtan till stranden, havet och den glimmande heta sanden. Missförstå mig inte, jag ÄLSKAR Uppsala och jag trivs toppen. Men det är något visst med Näset. Det är en känsla och en förhoppning om en bättre värld som gör det hela underbart......
Vad gör jag om 40 år när evolutionen tagit mitt underbara stället?



/Katarina, vill stanna tiden här och nu

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Underbart vackert! Jag har ännu inte varit längre söderöver än Lund. Har uppenbarligen missat något!

2007-05-22 @ 22:05:11
URL: http://ingrid87.blogspot.com

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0