Hemma bra, Stockholm bäst

Onsdagen den 11 juni kl 10:03

För tre veckor sedan slog Badhytten upp dörrarna med buller och bong. Jag har varit flitig med mitt kort i deras bar enda sedan dess (undantag Frankrike vistelsen). Om jag jobbar går jag direkt från jobbet och om jag inte jobbar förfestar jag och drar dit sen.

På lördagar är det 23, vilket enligt mig är den bästa kvällen. Både vad det gäller killmässigt, åldersmässigt och Stockholmsmässigt. Dessutom befinner min syster sig där ibland vilket alltid är roligt.

Första 23 för säsongen jobbade jag, men jag och L (jobbkompis) bestämde oss för att ta en vända dit. Efter en snabb dusch hemma hos mig drog vi oss dit. Lagom med folk och dessutom träffade jag några av mina bästa vänner där vilket var en överraskning eftersom det var 23 och jag visste inte att de stod på gästlistan. Nu kommer anledningen till varför jag skriver mitt inlägg. Jag träffade en kille. Jag har inte letat efter någon och jag har inte heller varit särskilt sugen på ett "hångel" heller. Denna killen är dock något som jag vill ha. En Stockholmare som pluggar i Lund och som är bekant till en av mina gamla pojkvänner. Bättre kan det inte bli. Dock trodde jag inte att han skulle spendera hela sin sommar i sommarhuset i Skanör. MEN, jag fick reda på att han var på Falsterbostranden igår. Min syster spanade honom vid bryggan med en strandtennisracket i handen.  "Han är ganska läcker, honom kommer vi bli två om", kommenterade min syster med ett stort leende. 

Paulijna och jag på HyttenTorsdagen den 12 juni kl 14:10

Jag kunde ju inte låta bli att gå på Badhytten igår när tanken på att han kanske skulle vara där. Så först inom Paulina för några snabba glas rosé och sen vidare. Vem spanar jag inte i baren om N?! Står där med min föredetta pojkväns storebror och ler. "Jag såg på Facebook att du var hemma igen".... Kunde jag låta bli att smälta av hans stora leende? Nej!


Ps. På bilden skådar ni Paulina och mig på Badhytten igår.
Ps2. Givetvis fler bilder på Pixboxen



/Katarina, har hittat sommarens Stockholmare

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0