Robinson Robban och Arlanda

När jag landade på Arlanda igår fick jag stå och vänta på mitt bagagae riktigt länge. Det var riktigt mycket folk som hade kommit från Kiruna och Gällivare också. Det hade jättelånga skidor med sig och alla hade skidkläder på sig. Snacka om att jag var avundsjuk. Där stod jag med jeans och hade varit i SKÅNE i 3 dagara medan de säkert spenderat minst en vecka med sina skidor. När jag kom ut från terminalen började jag gå bort mot hållplats 13, där Uppsala bussen stannar. Då hör jag en röst jag känner igen. Jo, där står Robinson Robban (ni vet det äcklet med flaskor i rumpan) och asgarvar med skidorna i högsta högg. Han och hans kompisar står med kameran och skryter om hur de var upp till 05:49 och tog fyllebilder. Precis som vilka andra som helst! Detta gör att jag ställer mig frågan, är Robban som alla andra? Gör han sig bara till när han stoppar flaskor i rumpan, målar sig blå eller klär av sig naken?

När jag ställde mig vid hållplatsen upptäckte jag hur kallt det var. Det var MINST minus 10 grader. Så nu har vinter verkligen kommit upp här. Vi har massor av snö. När jag åkte flygbussen mot Uppsala fick jag lite samma känsla som när vi började närma oss sälen för cirka 2 år sedan. Snötäckt ÖVERALLT (kommer Karro, Natalia och Sandra ihåg?)



Kik från mitt fönster. Ser ni att det singlar ner lite flingor på sista bilden?

PS. Nu är det ca -5 grader men inatt ska det sjunka ner till -16. Kallt va alla i Skåne?!!



/Katarina, en funderare som är ledsen

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0