Gårdagen, en händelserik dag

Vaknade 1 h senare än tänkt. Steg upp och kökade frukost, packade, pluggade och begav mig sedan med buss till skolan. Satt där och fick höra den fina berättelsen om Sven o Ida (os sphenoidalis) som begav sig genom hela skallens ben och grejer och Ida mosade Svens Squash (squasamosa eller ngt).

Efter grupparbetet begav jag mig till Arland, guud vad skönt med flygtåget som bara tar 20 min. Käkade en El Maco (TIPS!) och träffade någon timme senare Anna och Claes. Annas bror Johan som jobbar som säkerthetsvakt på Arlanda kom förbi med pistolen i hölstret och såg allmänt farlig ut.

Resan gick bra och kom hem med två pizzor i högsta hugg till vårt lilla hur i Skanör. Min syster och hennes vänner satt och drack vin. Vilket idag har resulterat i att min syster är bakfull.

Nu ska jag duscha och sen åka bort till mormor och hälsa på henne om jag hinner. Sen är det Falsterbo kyrka som gäller och begravning. Efter det ska jag och mamma åka direkt till min älskade morfar på sjukhuset i Trelleborg och hälsa på honom.

Gårdagens roligaste:
Jag tog med mig Axel till Skåne. Skulle checka in honom och frågade om de kunde skriva "aktas" på väskan med "bolaget har inga sådana skyltar". Så jag fick ha honom i n 7-11 påse. När jag skulle scana honom sa jag till hon som stod och tog fram lådorna till rullbandet, "Nu är det så att jag har en demo skalle i påsen så inte de blir livrädda bakom skärmen", "haha, vi ser hur de reagerar" svarar säkerhetsvakten. Tråkigt nog så tittade de ej på skärmen utan stod bara och skämtade med varandra. Är det svensk säkerthet?

Sen när jag gick genom bågen pep det och två killar med pippinnar springer mot mig för att få pipa över min kropp. Dock lät jag den yngsta pipa fast han sa att det knappt behövdes så han bara drog den upp och ned. Inte över armar eller ben. Hallå, var har säkerheten tagit vägen?!



/Katarina, jag är snygg!

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0