Åldersnojja

Igår fyllde min älskade syster 28 år. Jag pratade med henne över telefon,

Me - "Jaha, hur känns det att vara ett helt år äldre"
Sis - " Nej, det är väl inte så farligt, det blir värre om 2 år"
Me- "Men vadå, då sägs det ju att man har sina bästa år framför sig. 30 är väl inte farligt?!"
Sis- "Njea, kanske inte"

Kände verkligen hennes ångest. Så på kvällen får jag iväg ett sms i stil med "Eftersom du var orolig inför din 30-års dag kan jag trösta dig med att jag ska hålla världens bästa tal till dig!"
Då får jag tillbaka, "Puss du er bäst!"

Så då har man botat en ångest/oro. Vem är nästa i kön? Jag själv? Jaha, då blir det lite svårare. Någon som vill hålla tal på min 20-års dag?


/Katarina, mamma är och köper bullar på bageriet. Jammi!

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0