Funderingar från stan

Jag och Alex åkte ner på stan i lördags efter tentan. Självklart hittade jag ett par skor som jag inte kunde hålla kortet borta från. Heter man Katarina, ska man inte gå i skoaffärer när kontot redan är överbelastat. Efter en kort tripp inte på Gina tricot insåg vi att de hade förfärligt fula kläder i äckliga material för tillfället. Däremot hittade jag något ovanligt. En negerdocka. Jag tror aldrig jag har sett det förr. Nu finns det tjocka, smala, gravida och mörkhyade skyltdockor. Bra att alla skyltdockor inte ser likadana ut, men var är asiatdockorna? Var är aborigindockorna? Var är de danska dockorna? Ni vet de som skulle vara rödhåriga, finniga, fräkniga och bleka?
Nu låter det som jag inte gillar rödhåriga eller fräkniga människor. Det stämmer inte. En av mina vänner Ebba, är otroligt söt med sina fräknar.

Jag tycker inte vi borde ha skyltdockor. Tänk på oss som faktiskt har fobi för just dockor!!!

På söndagen ägnade vi våra "hung over-timmar" med att låna Erics bil (ja, Eric är otroligt givmild) och bege oss till IKEA, Rusta och Coop Forum. På Rusta spanade vi en rosa gran. På IKEA blev det ljus, växter och korv (i massor).



/Katarina, har ett väldigt meningsfullt liv

Kommentarer
Postat av: Anonym

coola bilder!

2007-12-05 @ 17:44:19
URL: http://metrobloggen.se/linder
Postat av: Therese

du driver med mig? jag har aldrig sett en negerdocka! heja det!

2007-12-06 @ 09:27:15
URL: http://theresaan.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0