"Det snurrar i min skalle"

Känslan av att klippa i en råtta var det värsta.
Att injicera giftet i hjärtat var inte farligt. Det var nog tur att den inte skulle vakna upp igen. Det var grymt svårt att hitta lårbensvenen. Därför fick min råtta nästan en tatuering på låret. Jag tror inte att min råtta, om den hade vaknat upp, hade gillat tatueringen.

Nu har jag gjort det. Nu är jag klar med råttorna. Nu behöver jag inte dissekera eller injicera en råtta på länge. Om några dagar är det möss. Men jag har klarat det en gång, jag kommer klara det igen!

Jag känner mig tom. Tom i huvudet. Tom i kroppen. Hängig i armar och ben. Jag tror inte den konstiga känslan jag har i kroppen kommer att släppa förrän ikväll.

Nu ska jag gå ner till stan och fixa saker. Trots regn! Ikväll kommer syster hit och myser. Imorgon åker vi till Stockholm och shoppar. Imorgon kväll är det julgasque och senare luccesläpp på Stocken. På söndag är det adventsfirande med pyssel och bakning hemma hos mig. En helg helt utan plugg, inte nyttigt!



/Katarina, crosses, all over the boulevard

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0