You can stay under my umbrella

En dag i sänder och sen var sommaren slut. Allting har ett slut, jag vet. Men jag vill inte. Jag vill leva i sol och värme, med pengar, vänner och syster nära inpå mig. Jag vill ligga på stranden brun som en knäckemacka och dricka rosé på Badhyttens Afterbeach. Jag vill pilla i en limeklyfta i Coronaflaskan, luta mig tillbaka, sätta på de stora svarta och bli uppraggad av snygga Stockholmare....... Jag vill ha min sommar tillbaka!


Jag och RebeccaFör någon vecka sedan åkte kära Rebecca hem till Spanien igen, snart beger jag mig, syster har redan lämnat, Anna flyger snart och vi försvinner en efter en från Näset. Igår var sista natten/kvällen med mitt sommarragg, och trots att det bara är "Summerlove" känns det jobbigt att inte ha någon att leta efter. En ensamhet som alltid har funnits där påminner sig mer nu än någonsin. Egentligen inte en längtan efter honom, utan efter allt, allt vad sommaren innebär. Allt som jag skrev i stycket ovanför.

För att inte bli för ledsen när jag inser att jag snart sitter på ett SASplan hem till Stockholm/Uppsala, måste jag tänka på det dåliga. Att jag jobbat så mycket att jag gick in väggen, att det har regnat otroligt mycket, tänka på myggorna som envist surrat i mitt öra och den förfärliga kvällen på Strandbaden. Jag försöker intala mig att, usch, vilken dålig sommar jag haft. Trots det kryper minnena om midsommar, alla Badhytten-kvällar, Stockholmarna och det glittrande havet fram mellan eländigheterna. Jag kan INTE glömma det. Näset har etsats sig fast på min näthinna och i min skalle, fångat mitt hjärta i en vind och susat i mina öron. Det är här jag vill tillbringa mina somrar, för resten av mitt liv!

Jag och PualinaTack alla underbara vänner som har ställt upp när jag mått dåligt, när jag varit glad och när man bara velat ha en kram. Ni betyder mer än jag någonsin kommer kunna förklara. På lördag gäller det, då är det avslutningskvällen för gänget. Då finns det inga begränsningar, inga stopp utan då kör vi för allt vi är, för allt vi älskar och för NÄSET!

Stort tack till älskade syster som ALLTID finns där trots allt hon gått igenom. Älskar dig!





/Katarina, Rebecca jag tänker alltid på dig när jag hör Timbaland sjunga "The way I are"

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0