Spel fanatiker

Nu har vi (jag, Anna, Anna, Lina, Martin, Coffe, Fluff och Strand) ägnat två kvällar i rad åt sällskapspel. I söndags var vi hemma hos Coffe i Höllviken och spelade Tabu. Vi delade upp oss i två lag (killarna mot tjejerna) och sedan skulle en i varje lag förklara ordet på kortet utan att säga synonymer, förkortningar, använda sig av gester och dessutom inte säga något av de 5 orden som var "förbjudna orden" (stod på kortet vilka). Sen skulle det laget gissa vilket ordet var. Riktigt svårt men gud vad kul det var. Vid något tillfälle låg Martin på golvet och skrattade sjukt mycket. Tillslut, efter 3 timmars spelande insåg vi att det var dags att avsluta och tjejerna vann

Kvällens dryck: Tequila Rose som jag och Fluff shottade medan Lina och Anna smuttade.
Kvällens låt: Snarare låtar, blev gamla hits som Lasgo, Paradisio och Phasio  - (CPCO) Chain Saw (?)
Kvällen flipp: När killarna satt och åt flippade jag, Lina och Anna i vardagsrummet till de gamla låtarna. Ganska sjukt blev det. Men som vanligt hos Coffe, flippar vi tre. Förra gången det hände var när jag var nere i julas.
Kvällens doft: Varför var killarna tvungna att fritera. Det luktade frityr i HELA huset!
Kvällens påhitt: På något sätt hittade någon på att Lina surfade ut ur "fittan" på moderkakan samtidigt som det smällde fyrverkerier och regnade konfetti.
Kvällens synonym:
Lina- "Kan man kalla en tjej som legat runt"
Jag- "Brits!
Svar: Det skulle varit madrass
Kvällens dumma:
Strand
- "Får bonden när han tagit in vetet"
Martin- "Snopp"
Svar: Det skulle varit skörd
Kvällens obehagliga:
Anna- "Kommer ut ur muttan när Lina föds"
Lina- "Livmodern"
Svar: Skulle varit konfetti


Ps. Bilder kommer att dyka upp här och i Pixboxen



/Katarina, pratar i telefon

Kommentarer
Postat av: UmmaGumma

Hah, Tequila Rose är värsta grymma tjejdrickat. MUMS!

2007-04-10 @ 19:35:47
URL: http://ummagumma.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0