Sanndröm eller mardröm?!

Det finns ju en anledning till att det är skillnad på en mardröm och en dröm. En mar-dröm är ofta hemsk. Uppvaknandet då kallsvetten är obestridlig eller då tårarna sprutar ut ur ögonen. Oftast innehåller mardrömmar (och drömmar?!) något overkligt, så vid uppvaknandet är det självklart att det är en dröm. Så var det inte för mig i morse. Oj, vad jag grät när jag vaknade. Tårarna sprutade och jag skakade i hela kroppen.

Jag drömde att mamma och pappa hade skiljt sig eftersom mamma hade hittat en ny (vilket jag först fick veta efter ett allvarligt samtal med henne). Allt var så hemskt! Vi var på middag hos mina föräldrars bästa vänner och mina föräldrar som i verkligheten är kärleksfulla och visar sina känslor för varandra var där var och en för sig. Allt stämde dessutom i drömmen, det var inget som var overkligt. Hela vännernas hem var rätt möblerat med mera. 
Är detta vår familjs öde? Var detta en sanndröm?

Jag tror inte det. Trots att jag NU inser att det var en dröm var jag tvungen att ringa mamma och fråga när jag vaknade. Först lät det som om hon sa "ja" och hela drömmen spelades upp på hornhinnan och jag började störtböla. Sen insåg jag att hon hade sagt "nej". Usch och fy.
Mina föräldrars kärlek är en stor anledning till att jag orkar ha kvar hoppet om att det blir en ljus framtid trots motgångar.

Har ni haft drömmar som blivit sanna?



/Katarina, är hungrig och trött men väntar på att sjukhuset ska ringa upp

Kommentarer
Postat av: Karin

hehe good;)
ja nån gång tror jag faktiskt..

2007-04-29 @ 10:48:42
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: ANgie

Ne men usch stackare ! Sånt där får en att må så dåligt ! Ha det bra endå idag :)

2007-04-29 @ 10:48:54
URL: http://gelo.blogg.se
Postat av: Sanna

usch hatar mardrömmar

2007-04-29 @ 11:14:00
URL: http://wiiberg.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0