Något nytt, något med cancer

coca cola zeroI lördags åkte jag inom Ica Folkes innan jag åkte till skolan för att köpa lite lunch och frukt att käka när jag pluggade. Tog en Coca-cola light men tänkte att jag MÅSTE prova zero istället. Så jag köpte en Zero och det följer är en recension eller en varning eller ni får helt enkelt välja själva vad ni vill se det som.

Wow, här har de verkligen lyckats tillverka en coca-cola utan något socker alls som är EXAKT lika sötsliskig och rent av äcklig som orginal coca-colan är. Men smaken är inte det värsta av allt, jag fick i stortsett ett astmaanfall av all kolsyra. Helt ärligt, jag har aldrig smakat någon SÅ kolsyrad dryck. Antingen har de använt en trollkar, "Simsallabi, gör en cola utan socker men full av smak" eller så har de hällt i 20 TON AsparTAM. Welcome back cancer, I've missed you! Ja, givetvis är det Aspartam som de hällt i Zero. Nu när de har bytt till Sucralose (iofs dåligt för naturen) i light varianten tar de tillbaka Aspartam (dåligt för "kroppen") i Zero. GREAT!


"New Coca-cola Zero
real taste
absolutely CANCER"




/Katarina, hoppas för Colas räkning att någon tycker om den

Kommentarer
Postat av: E

men när cola light bytte till sucralos tappade de ju sjukt många kunder till pepsi max eftersom de fortfarande körde med aspartam (som enligt många tydligen är mkt godare).. de kände väl att de ville ha tillbaka dom kunderna;)

2007-04-24 @ 13:14:39

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0