Glansig i två bemärkelser...

Vi satt vid matbordet precis och diskuterade lite av allt möjligt. En vännina till morföräldrarna och föräldrarna berättade precis att hon har en döskalle i sitt garage som hennes dotter har tagit hem från ett gravfält i Uruguay. Genast tänkte jag då på när jag flög med Axel från Uppsala och ner till Skåne och mina tankar gled atomatiskt in på Anatomikursen och tankarna gick sedan vidare till Glans Penis (sök INTE glans penis på google, helt ärligt!) som på latin betyder OLLON.

Ollonet är ju väldigt glansigt av vätskan som finns där, vilket betyder att killars ollon är väldigt "inne". Ja, för i vår ska ju alla glänsa och skina i mängder av metaller. Guld, brons och helst SILVER. Dessa tankar drog mig in på Nelly och väl där hittade jag precis vad jag skulle publicera i mitt inlägg om ollonet. Nämnligen baddräkter i glansiga material. Så om du vill likna ett ollon i sommar eller bara vara allmänt inne satsa på en glansig baddräkt eller visa ollonet.

Vilket fördrar du glans bikinkius eller glans penis?

Ps. Visste ni att det fanns en by i Schweiz som heter Ollon. Merci....



/Katarina, har sjuka tankar, eller?

Kommentarer
Postat av: Per Westberg

Glans betyder som Du säger ollon precis som det latinska namnet på ekollon. Och det är just formen som gett det anatomiska namnet. Men egentligen heter det glans penis eftersom det finns en genital motsvarighet med ett annat namn. Om detta kan man läsa i Nationalencyklopedien.
Finns det verkligen en ort i Tyskland som heter Ollon? Ligger inte den i en franskspråkig kanton i Schweiz.

2007-04-05 @ 23:07:40

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0