Ett liv räddat...

humlanHumlor är ett av mina absoluta favorit djur. De är så söta, ulliga och mjuka. Jag brukar klappa dem (?!). Det värsta jag vet är att hitta döda humlor. De ser så fridfulla ut med ligger de i min fönsterkarm VET jag att de lidit otroligt mycket till döds.
I förrgår hittade jag just en död humla i fönstret. Mådde lite dåligt ett tag. Men kastade sedan ut den genom balkongdörren och "spred dens aska" över mina grannars fönster.
 
Igår när jag städade hörde jag en surr från fönstret som ej går att öppna. Där satt en väldigt väldigt stor gul/svart humla och försökte förgäves komma ut. Med ansträngning försökte jag få humlan att klättra upp på mitt block så att jag kunde föra den ut till balkongdörren. Efter flertalet försök ringde jag Karro i desperation. Inget svar, var är hon när jag behöver henne?! Tillslut lyckades jag få humlan upp på blocket och snabbt, snabbt, snabbt svingade jag blocket till dörren och humlan flög ut och svingade lite fram och tillbaka i vinden. En loop och lite små glädje-vingslag gjorde han för mig och Kvällens nöjda blev: KATARINA!



/Katarina, ska snart gå!

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0