En helg i landet där borta

När jag landade på Gardemoen i Oslo var jag 30 minuter föresenad. Jag drabbas nästan ALLTID av försenade plan. Syster hämtade mig i sin fina bil med taklucka och ljus vid dörrhandtagen. Vi åkte sedan direkt in till stan och Akke Brygge. Där käkade vi chicken wings och en stor sallad på "Thanks god it's friday". Vi åkte hem till syster på Bygdöy som liknar Stockholms Djursholm men ligger 10 minuter från Oslo city. Vi drack te och somnade snabbt.


Byrån som min syster har är likadan
som den jag tänker sätta in i min hall
.


På lördagen vaknade vi tidigt, låg kvar i sängen med te och tidningar. Sedan gick vi en lång promenad längs stranden, i skogen och i stortsett runt HELA Bygdöy. När vi kom hem blev det en dusch, en plattång och sedan körde vi in till stan. Syster köpte ett par grymma Chanel solbriller och en topp och jag HÖLL mig faktiskt på ett linne (känner mig duktig). Vi träffade 3 av systers vänninor och käkade lunch på Lorrys. Jag åt en hamburgare som var riktigt god och STOR. Efter några timmars lunch körde vi ut till Plantasjen och köpte blommor och jord. Vi hade inga kontanter till en vagn så syster snodde någon annans vagn. Ingen upptäckte det som tur var! Efter blomsterbesöket åkte vi hem och planterade blommorna. Vi körde iväg in till stan igen och hyrde The Queen (se den INTE) och köpte godis. Kvällen avslutades med S.O.S och grönt te.

Vaknade ganska tidigt söndag morgon också. Åt frukost och tog samma promenad runt Bygdöy. Stannade till 30 minuter på Vinkingamuseet. Enligt dem är de tre skeppen de enda kvarvarande i världen. Faktiskt ganska häftigt och INTE dyrt att titta på. Sedan promenerade vi hem igen. Åkte in till stan och lunchade. Jag åt den godaste bageln jag någonsin ätitBagel and Juice. Där har ni något att ta efter Bagericafeet. De bredde nämligen mosad avokado på bröden..... åhhh, ljuvligt!

Varför har norrmännen två röda gubbar? Det är ju inte så att den ena blir gul när det är påväg att bli grönt utan nej, de är alltid röda tillsammans och sen slår de båda om DIREKT till grönt. Detta gör bara att myten om att norrmänn är både efter och mycket trögare lever vidare. Jag frågade syster, men hon hade ingen aning om varför det var två röda. Märkligt folk, dessa norrmänn....





/Katarina, gillar Oslo MYCKET

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0