En fredag i Falsterbo

I fredags jobbade jag mellan 9 och 20:30 vilket betyder att jag stod upp i 11,5 timme. Efter det var jag GANSKA trött. Eftersom jag slutade senare än jag hade förväntat mig hann jag inte med skjutsen med Anna till Coffe i Höllviken. Bussen var inget alternativ. Jag ORKADE verkligen inte ta mig till Höllviken med buss. Istället ringde jag syster och cyklade efter en dusch till Kaptensgården i Falsterbo. Ljudvolymen och antalet i deras gäng stämde överens med en mindre nationssittning. Jag skulle upp ganska tidigt dagen efter och drack därför endast ett glas vin vilket syster inte gillade. Därför gav hon mig sitt Visa kort och sa åt mig att handla i baren. Jag passade givetvis på att testa den nya Absolut Päron som kom ut nu i April. Vodkan var god men Smirnoff Green Apple kommer alltid att vara favorit spriten. Själva drinken jag fick var äcklig men det kan ju bero på att jag beställde en 6:a.

Efter den drinken och ett glas vitt som Anders bjöd på var jag lagom lullig. Vi satte oss utanför vid elden medan stället stängdes ner. Framförallt syster, men även vi andra doftade väldigt mycket Mulle när vi kastade oss in i bagageutrymmet på Martinas bil. Det bar iväg till efterfesten hos P. För att vara nykterist var P:s drinkskåp KOMPLETT! Öl, vin och sprit i olika former och smaker gick att finna.


Hur slutet gick förtäljer inte historien. Dock gick jag hem vid 05:00 och klockan ringde 07:00 och då var det dags för 6 timmars JOBB!!!

Ps. Någon mer bild finns givetvis på Pixboxen



/Katarina, en väldigt trevlig kväll med äldre folk

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0