Du, mitt allt.....

morfarsIdag har säkert varit en av mina dagar som varit mest känsloblandad. Jag startade dagen med att vara glad och pigg. Orkade gå en promenad till Ica. Gick med en bra inställning till begravningen och allt kändes bra. Jag kom dit i min fina sommarklänning och jag var inte den enda som INTE hade svart viken var en lättnad.

Väl 5 minuter in på begravningen insåg jag att morfar faktiskt är död, att jag aldrig mer kommer hålla honom i handen, att jag aldrig mer kommer se hans ljusa ögon, att jag aldrig mer kommer kunna pussa honom på kinde och ja, allt som vi två hade. För det var han och jag! Då kom allt. Efter ett tag med Hampus (min kusin) hand i min lugnade jag ned mig men väl framme vi kistan bröt allt igen och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag ville bara skrika men istället grät jag högt och skakade i hela kroppen. När alla andra gick ut ur kyrkan satt jag kvar. Jag ville inte lämna honom, jag ville inte inse att det var sista gången jag var i närheten av honom. Så jag satt kvar en stund och sen smög jag mig ut. Vinden torkade mina tårar och Anna kramade mig i församlingshemmet.


Efter en upplevelse rikare, en morfar mindre och ett utbrott i kyrkan känner jag mig faktiskt helt okej. Det har varit en förhållandevis bra dag men snart väldigt snart smäller det. Då jag ligger där och bara gråter, inte äter och bara andas för att jag måste.

Vänner, jag orkar inte ringa tillbaka om ni undrar varför jag inte svara på sms eller ringer tillbaka. Tack Karro för sms:et det värmde!!!!!



/Katarina, allt tar sin tid men din tid är ute och så känns min också just nu. Hålet i mitt hjärta blir bara större ju fler sekunder som försvinner......

Kommentarer
Postat av: lejla

vilken söt outfit!

2007-04-05 @ 23:56:59
URL: http://lejlaa.blogg.se
Postat av: Gunilla

ja de e hemskt när man inser att man verkligen aldrig mera kommer att träffa dom.. Min bror dog för en månad sedan.. jag kan inte fatta de, antagligen för at jag inte vill att de ska vara så.. jag vill ju ha honom här... de e så orättvist..hoppas att du har de ok.
mvh gunilla

2007-04-28 @ 18:31:29
URL: http://aftonstjarna.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0