dagen, grill & vin

Idag steg jag upp tidigt för att se mina resultat av de odlade DNA-skitet. De var klart över förväntan och vårt fotografi av elektroforesgelen var faktiskt ganska grymt. Jag gillar elektroforesgel. Den är liksom slibbig och man vill hälla i vodka och äta. Men eftersom EtBr är mutagent har jag ju blivit rekommenderad att INTE göra det.

Ett seminarum senare (där jag höll på att torka) sitter jag nu vid datorn och ägnar mig åt INGENTING. Borde städa men ack nej, sådant trams. Leva i smuts och "kläder överallt" är livet!

Snart ska jag duscha, göra en hamburgare och bege mig till Karins gård för att grilla. Vidare blir det sen till Fredrik (kommer ni ihåg Fredrik som "visade" mig Uppsala) där förfesten ska äga rum. Roligt att 2:orna vill ha med oss. Blir lite mer blandning. Jag gillar (vissa av) dem. Trevliga prickar det där!


Vid 21 ska vi dra till Snerkan som vanligt på tisdagar där det ska intas en (?) flaska vin eller bubbel?!



/Katarina, ska fira att det snart är påsk

Kommentarer
Postat av: Karro

HAHA! det är nog bara DU som vill hälla elektroforesgelen i vodka och dricka! stördo :D

2007-04-03 @ 17:05:58
URL: http://karolinarosell.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0