Ilska och glädje

Hallo.

Idag har jag invigt min lägenhet. Jag har lagat mat, pappa har förstört tapeterna och jag har hängt upp duschdrapperi. 

Just nu skulle jag bara vilja bo på en parkbänk istället för hos de jag bor hos nu i Flogsta i väntan på att MIN lägenhet ska bli färdig renoverad. När jag kom hit igår vid 18.00 tiden efter att varit hemma i Skåne i 5 dagar var diskberget enormt. Det fanns inte ens en ren gaffel. Nehe, jag kunde inte ens koka pasta eftersom ALLT var smutsigt. Jag tog fram en pizza ur frysen och värmde den i ugnen. Maria kom ut och lade kommentaren, "Vi har varit sjuka hela helgen, men vi ska diska im (läs idag)". Jag tänkte, fine jag äter min pizza om de nu varit sjuka så visst. Idag när jag kom hem vid 18.54 så såg köket ÄNNU värre ut. Det gamla berget var kvar PLUS att de hade gjort kladdkaka. Jag dog nästan. Tog min mat och stack till nya lägenheten och lagade mat till pappa och mig där istället. Jag STÅR inte ut med detta kök och denna äckliga lukt!!!!

Nu precis när jag cyklade hem till Flogsta igen från Rackarberget (läs min lägenhet) var det svinkallt. Så jag passade på att inviga min nya jacka (I love it). Ni tycker säkert jag är löjlig och tänker "det är fortfarande varmt" men ha.... Där har ni fel. I lördags natt var det endast 4 grader i Uppsala. NÄSTAN lika kallt är det nu.

Dagens tack går till Karro och Therese för ni hjälpe mig att förgylla dagens sista föreläsning med Sockan. Vad sägs om Syra och Bas paret som ska hämtas på dagis eller Ola på Filips tröja. Usch usch, måste be om ursäkt till Filip för att jag och Karro skrattade under hela lektionen och betedde oss som vi vore 3 år. Så blir det ibland när Sockan är föreläsare.

Sov gott mina vänner och kom ihåg att jämvikten är något som alla borde kunna. Speciellt jag efter 1,5 månad här (Vilket jag inte gör!). Im är det Sthlms igen Karro! Är det favorit i repris? I hope so, do you baby?!?!
Tjao

Kommentarer
Postat av: k

HAHA. 3år eller inte. Ola rockar fett.

2006-09-21 @ 17:38:39
Postat av: Anonym

Du har jätte bra blogg du också!

2006-10-23 @ 22:23:33
URL: http://ediths.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0