Min förlorade barndom

Visst är Youtube underbart. Du kan hitta allt! Musikvideor som inte går att ladda ner, filmklipp och privata filmer. Jag var inne för att titta på musikvideon till Gary Jules underbara låt, Mad world när jag kom på att jag skulle söka på Sunes sommar och se vad det fanns för roligt. Klippet när pappan säljer negerbullar till märkhyade tittade fram. Sen vi sidan såg jag att det stod Pippi Långstrump, och sant fan som jag är var jag ju tvungen att klicka

Tårarna började rulla ner för mina kinder… min förlorade barndom var precis framför mig. Alla minnen från när jag var liten uppenbarade sig på hornhinnan. Jag mindes varför jag hade gillat pippi så mycket som jag faktiskt hade gjort.

 
  1. Ingen tar livet bättre än vad pippi gör
  2. Inspelat i Visby och på Gotland vilket är speciellt för mig i och med alla somrar som liten där
  3. Riktigt fina inspelningsmiljöer, allt känns naturligt (inte datoranimerat som det är idag)
  4. Dialogerna är lätta och roliga
  5. Hon är världens starkaste tjej
Konversation mellan pippi och hennes pappa

P – Pippi mitt barn, ljuger du något nuförtiden?

Pi - Ja, lite då och då, så fort jag har tid. Hur är det med dig själv föresten?

 Konversation mellan Annika och Pippi (samtidigt som Pippi gör kullerbyttor utomhus)

A - Ska du aldrig nånsin vara i Villavillerkulla mer?

Pi - Jorå, när vi blir pensionerade…

A - Tss…

Pi - Om sisådär 50-60 år, då ska vi leka och ha kul!

 

Hittade även detta roliga klipp från när Pippi, Tommy, Annika och Astrid Lindgren besöker Hylands hörna i SVT 1970.


Så som Pippi gör med smultronen i detta klipp, så gjorde jag också alltid med mina smultron när jag var liten.


Nu vet jag vad jag ska önska mig i julklapp!
pippi



/Katarina, rörd av Pippi

Kommentarer
Postat av: Lilla Spöket

Jag vet, det är helt underbart att bara sitta och fyllas med en massa gamla minnen! Själv hade jag en liknande upplevelse i går, fast men Emil i Lönneberga - avsnittet när han åker till Mariannelund med Alfred mitt i snöstormen.....

2006-12-10 @ 11:22:46
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se
Postat av: Amanda

Haha.. kan också fastna på Youtube i evigheter! =)

2006-12-10 @ 17:12:43
URL: http://shopping.blogg.se

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0