Julklapps panik?

Det kan eller brukar alltid vara svårt att ge julklappar eftersom alla har olika personligheter. Jag kommer göra desa julklappstips utifrån mina nära och käras önskemål.

Pappa - present färdig för min del
Min pappa är ganska mycket hemma och har tid att läsa böcker vilken han har börjat med den senaste tiden. Så en bok är ju aldrig fel till den som har tid. Annars kan man ju köpa en ljudbok, går att lyssna på i köket när man lagar mat, pysslar i trädgården, kör bil eller sitter på flyget. Ny är ju även nu att man kan "ladda ner" en bok från internet och lyssna på den på sin mp3. Så att köpa en mp3 fylld med en ljudbok till farsgubben kan ju vara en bra idé.
Annars är det ju saker som tillhör hobbyn. Min pappa gillar att mecka med bilar, kanske en arbetskläder eller ett verktyg.
Min pappa köper i stortsett ALDRIG kläder själv. Så det kan ju passa bra att ge till honom. Något roligt som en slips, en skjorta eller kanske ett par mysiga tofflor. H&M har billiga stickade tröjor till bra kvalité för män. NK har en bra "slips- och skjortavdelning" på bottenvåningn där det finns otroligt snygga slipsar till helt okej priser.


Mamma - har inte handlat något till min mor än
Även böcker och ljudböcker passar ju bra till sin mor. Men jag vill ge något roligare till min kära mamma.
Min mamma är väldigt flitig i både trädgård, kök och vad det gäller inredning. Bluebox har många roliga saker. En söt sekatör, en gullig sax eller blommig hammare. Annars går ju ofta tidningsprenumerationer ofta hem, ett inredningsmagasin eller kanske tidningen "Allt om mat".
Till min mamma skulle det också passa med någon sorts kläder. American Apparel har bra kvalité på sina toppar och de kostar inte skjortan. Nelly ett bra alternativ när du ska hitta kläder till bra priser med bra kvalité.



Syskon - Har fixat till både storasyster och lillebror
Här beror det mycket på ålder vad som går att köpa och ge. Jag har en storasyster och en lillebror.
Bluebox finns det väldigt söta örngott som det står "Lillebror" eller "Storasyster" på, de är gulliga.
Till en syster passar ju smycken bra. Örhängena och armbandet på bilden nedan finns att köpa på Shopaholic. Annars kan man göra ett smycke själv, Pärlshoppen på Götgatan eller i Sturegallerian har underbart söta pärlor.
Något som annars är roligt att ge är speciella underkläder. Tex, Hankypanky trosor till systern eller ett par roliga Frank Dandy kallingar till brosan.
Ett fotoalbum med bilder från när man var små är ju roligt att få oavsett ålder och kön. Det finns fina böcker på Ordning & reda och Lagerhaus. Man kan piffa upp det med färgpennor, klistermärken och roliga bildkommentarer.
En skön skönhetsbehandling som man inte tar sig tid till själv. En ansiktbehandling, en manikyr eller kanske massage. Lenhud i Malmö och Lund har även behandlingar för män. Annars är ju Sturebadet en klassiker.



Kompisar - köper ej till vänner eftersom det är svårt att välja till vem man sak köpa och inte köpa 
Bluebox har en väldigt söt fotobox som man kan köpa och lägga i roliga foton från åren tillsammans, fest-, semester- och skolbilder.
Andra roliga och söta saker kan man hitta på Blubox, en fin termos, en färgglad hårtork eller en blommig brödrost. Vad sägs om de söta grisarna nedan som är salt- och pepparkar?!
Men även roliga underkläder som man ej skulle unna sig själv (titta under syskon).
En egengjord cd eller dvd med bilder, musik eller filmer som för er är minnen från er tid som vänner. Ett fotocollage är också trevligt. 
Annars en lyxig skönhets- eller sminkprodukt som passar denna personen. Lush vid stureplan har många roliga grejer som också är handgjorda. Dessa går även att beställa via nätet.






/Katarina, väntar på middagskompisen Karro

Kommentarer

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0