Gårdagen och dagen =)

Kom hem från jobbet för 1,5 h sedan. Det var nästsista dagen på jobbet i Skanör. Sista är imorgon, men bara 8 h. SKÖNT! Sen är det bara fre-lör inne i stan, sen flyttar JAG!!! Det ska bli jätte roligt att få en lägenhet som jag får välja färg på väggarna själv och bara mysa runt i helt själv =)

Igår var jag inne i stan och fixade lite grejer. Har bla fixat så jag nu får studiebidrag och lån på mitt konto istället för på skitiga checkar.



Så här ska min lägenhet se ut (vet inte om det blir en etta eller två än):
Badrum, ljusrosa väggar (mkt ljusa), rosa/cerisa handdukar och matta, Rosa detaljer (så som tvålpump, tvålkopp m.m) och en SUPER söt ljuskrona från Ikeas barnavdelning som är i samma stil som en riktig ljukrona men istället för kristaller är det plast "kristaller" i rosa och lila.

Kök, grönt och blått. Hoppas på ljusgröna väggar. Har dricksglas från Boda Nova med tillhörande karaff som är med grönt och blått tryck. Ett fint runt teak bord med fyra tillhörande stolar. Har köpt ljusblå Ittala ljuskoppar och 4 underlägg i ljusblått som är jättefina till. Igår köpte jag även bestick som var SUPER snygga. Tips DUKA!

Sovrum, Har inte funderat jättemkt över detta. Har tänkt mig väldigt neutrala färger kanske ljusljus beige och en fond vägg i chokladbrunt eller ngt. Kanske en ekhylla ovanför sängen med ljuskoppar.

Balkong, beror lite på om den är inglasad eller ej. Om inglasad, har jag tänkt mig lite indiskt. Kanske med mkt rosa/orange/röda kuddar och mkt mattor så man kan sitta på golvet. Ngt lågt bord och mycket ljuslyckotr i förgylldmetall!!! Inspiration från fiket Mynta i Skanör.

Vardagsrum, Ingen som helst aning. Typ en vanlig, ljus 3-sits soffa, kanske en fondvägg i ngn fin färg. Tavlor, fotografier och mkt ljuskoppar. Snygg tv! Ett vitt jättegulligt skrivbord utrustat med dator m.m!

Pics. down here....


Idag skulle jag egentligen in till stan efter jobb för att lämna tillbaka hans bok. Han skulle höra av sig isåfall, men det har han inte gjort. Jag trodde att jag skulle bli ledsen ifall han INTE gjorde det men till min stora förvåning är jag inte alls varken arg, ledsen eller besviken. Jag bara kom på att jag inte dras till honom mer om man nu ska uttrycka hata/avsky på ett milt sätt. Han bryr sig verkligen inte ett skit. Nu får han dessutom inte sin bok men, Who the f*uck cares?



På fredag är sista gången jag ser många kära vänner på upp till ett år. KF, Max och Kim åker till Magamummimulillala (ngn ö vid Philipinerna) i ett halvår, Karro (kommer jag träffa oftare hoppas jag), Sandra ska till Italien om 6 månader ser kanske inte jättemkt av henne, Sara och Anna vet jag ej om de ska med men det hoppas jag eftersom de båda (antagligen) ska till Magaluf. Sen ja, man vet ju inte alla som kommer med till Malmöfestivalen på fredag!!! (Saknar er alla redan!)



Pic.
Min fina ljuskrona som är inköpt på Ikeas barnavdelning för endast 189 kr



Två super fina Filippa K muggar jag köpte i Höganäs på Outleten där för 69 kr/st (kostar i vanlig affär 124,5kr/st). Har fyra till fast i två andra mönster.



Inhandlade även denna fina skålen/koppen (den är ganska liten) i Höganäs på Outleten för 49 kr (kostar 179 kronor på Duka)



Fick två av dessa av min bror i födelsedagspresent och köpte två till i Höganäs. Så nu har jag totalt 4 att sätta i köket!

Kommentarer
Postat av: Natalia

Det kommer att bli en sjukt trendig lägenhet! Ska bli kul att få komma hem till dig sedan.

2006-08-23 @ 10:58:47

Berätta!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0